Invaliditetsintyg till försäkringsbolag
Invaliditetsintyg till försäkringsbolag
- När du fått begäran från ditt försäkringsbolag kan du börja med nästa steg.
- Fyll i egenremissen på dator/mobil eller skriv ut och fyll i för hand.
På mobil behövs Acrobat-appen för att fylla i uppgifterna. - Posta till Cityortopedi
Varför Invaliditetsintyg till försäkringsbolag?
Försäkringsbolaget brukar skriva till de skadade och be dem skaffa ett invaliditetsintyg. Utifrån detta och övrig medicinsk utredning bedömer försäkringsbolagets medicinska rådgivare om det finns ett samband mellan skadorna och olyckshändelsen. Om den medicinska rådgivaren anser att det gör det uppskattas en invaliditetsgrad. Ibland kan den medicinska rådgivaren bestämma invaliditetsgraden på endast journalhandlingar.
Har du fått en bestående skada så kan vi skriva ett invaliditetsintyg. Intyget ska beskriva dina kvarvarande problem och hur dessa påverkar dig i ditt dagliga liv. Det bör också framgå hur din prognos ser ut.
Innan besöket behöver vi information om var du sökte vid olyckstillfället. Journaler finns ofta tillgängliga för oss via NPÖ (Nationell Patientöversikt), men ibland måste vi rekvirera journalkopior.
Vi behöver också en aktuell handling från ditt försäkringsbolag, som säkerställer att de betalar för intyget.
När detta är klarlagt och alla dokument finns på plats så bokas en timmes besök.
För mer information ring