Mottagningen
Om Cityortopedi
Mottagningen
Mottagningen drivs i privat regi vilket innebär ett personligt bemötande av engagerade medarbetare.
Vi finns centralt i Stockholm, nära till Centralstationen, pendeltåg och T-banestationer och har även bra parkeringsmöjligheter.
Mottagningen ligger i gatuplanet och är helt handikappanpassad med automatiska dörröppnare etc. Inga problem för t ex rullstolsburna patienter. Rymlig handikapptoalett finns.
Om du varit hos oss tidigare kan du boka tid utan remiss.
Är du ny patient behöver du antingen komma på remiss eller betala 1500:- privat.
Frikort gäller för alla besök utom privatbesök.
Vilka jobbar här?
På Cityortopedi arbetar bland annat:
- Våra ortopeder som är specialistläkare inom ortopedi. Läkaren undersöker dig och gör en bedömning av dina besvär.
- Receptionister. Det är till dem du ringer och bokar tid och det är de som ankomstregistrerar dig och tar emot betalningen.
- Läkarsekreteraren skriver in i journalen vad läkaren har dikterat efter besöket.
- Personal som sköter allt annat mellan himmel och jord såsom ekonomi, IT och vaktmästarsysslor.
- Här hittar du vår övriga personal.
Kunnig
Vi är välutbildade och kunniga inom våra respektive yrken. Våra beslut ska i första hand styras utifrån medicinska behov och i andra hand utifrån ekonomiska. Patienten ska därigenom kunna känna sig trygg och kunna lita på att hon/han får den hjälp hon/han behöver.
Ärlig
Vi är pålitliga och hålla vad vi lovar. Vi är ärliga och uppriktiga.
Enkel
Vi är enkla att få tag på via mail, telefon eller personligt besök. Vår information ska vara anpassad till patientens behov och vara enkel att förstå. Vi behandlar alla patienter och varandra som jämlikar för att skapa en vänlig atmosfär, så att patienten vågar anförtro sig till oss.
Omtänksam
Vi arbetar med patientens bästa i åtanke. Vi hjälper patienten att fatta beslut rörande sin hälsa. Vi är flexibla och försöker hitta lösningar som gynnar patienten och alla som jobbar hos oss.
Hemtrevlig miljö
Vi värnar om en ombonad och hemtrevlig miljö, så att patienten känner sig välkommen. Vi bjuder på kaffe.